تماس شبانه روزی

۰۲۱-22225007

آدرس دفتر ما

تهران - نیاوران - جبلی

نکاتی برای مراقبت از ماشین لباسشویی

نکاتی برای مراقبت از ماشین لباسشویی
77
24 جولای 2023
marino

ماشین لباسشویی، مانند سایر فن‌آوری‌های دیگر، یکی از لوازم خانگی است که با شستن لباس‌های کثیف زندگی ما را آسانتر می‌کند. اما برای اینکه عمر مفید طولانی‌تر و عملکرد خوبی داشته باشد، ما هم باید مراقبت‌های لازم را انجام دهیم. امروزه دیگر لازم نیست که یک متخصص بیاید و ماشین لباسشویی شما را چک کند.

در زیر چند نکته اساسی آورده‌ایم که با دنبال کردن آنها، نیازی به تعمیر ماشین لباسشویی نخواهید داشت و ماشین لباسشویی‌تان مدت طولانی‌تری کار خواهد کرد.

تمیز کردن

داخل ماشین لباسشویی باید مرتبا تمیز شود تا مبادا قیمت‌هایی از لباس یا آشغال داخل آن گیر کند. حتما بعد از هر 10 بار شستشو، فیلترهای ماشین لباسشویی را تمیز کنید. باقی مانده آب، چربی و کثیفی نیز در ماشین لباسشویی انباشته می‌شود.

برای جلوگیری از این مسئله، هر سه ماه یکبار، ماشین لباسشویی را بدون لباس و فقط با آهک و سرکه در آب گرم روشن کنید. این محلول لوله‌ها و داخل ماشین لباسشویی را به خوبی تمیز می‌کند.

مواد شوینده بیشتر و شستن تعداد لباس‌های زیاد ممنوع


این یک باور غلط است که اگر مواد شوینده بیشتری داخل ماشین بریزید لباس‌هایتان تمیز‌تر می‌شوند. برعکس، مواد شوینده بافت پارچه و قطعات دستگاه را خراب می‌کنند. همچنین شستن تمامی لباس‌ها در یک بار و یا گذاشتن تعداد لباس‌های زیاد داخل ماشین نیز باعث می‌شود لباس‌هایتان به درستی تمیز نشوند زیرا لباس‌ها فضای کافی برای حرکت ندارند. و در هر دو مورد به موتورماشین لباسشویی فشار وارد می‌کند. بارگذاری بیش از حد باعث فرسودگی زودتر موتور می‌شود.

تنظیمات مناسب را انتخاب کنید

تنظیمات شستشوی نرمال، ملایم و قوی ماشین لباسشویی قطعا به یک دلیل وجود دارند. از آنها بسته به نوع و تعداد لباس‌هایتان استفاده کنید. از تنطیمات قوی فقط برای مواقعی که لباس‌ها خیلی چرب و یا کثیف هستند استفاده کنید. استفاده بیش از حد از تنظیمات قوی به موتورماشین لباسشویی فشار وارد می‌کند.

حواستان به لکه‌های نارنجی باشد

اگر بعد از شستشو، رنگ نارنجی روی لباس‌های خود مشاهده کردید، یا داخل محفظه ماشین لباسشویی متوجه جمع شدن آب نارنجی رنگ شدید، فورا بررسی کنید کهکدام قسمت ماشین زنگ‌زدگی دارد. اگر آب گرم و آهک مشکل را برطرف نکرد، وقت آن است که محفظه ماشین لباسشویی را عوض کنید و یا لوله‌ها را برای پیدا کردن زنگ‌زندگی چک کنید.

خشک‌کن هم به توجه شما نیاز دارد

بعد از هر چرخه خشک‌کن، یک سری نخ و کرک باقی می‌ماند که می‌توانند منافذ خشک کن را مسدود کنند. این امر باعث می‌شود به علت کاهش جریان هوا، خشک‌کن گرمای بیشتری ایجاد کند که این هم به نوبه خود منجر به چروک شدن و آب رفتن لباس‌های شما خواهد شد. از این رو بسیار ضروری است که خشک‌کن را نیز تمیز کنید.

حتما بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، درب آن را باز بگذارید. اینکار به از بین رفتن بوی رطوبت و تبخیر آب موجود در محفظه داخلی ماشین لباسشویی کمک می‌کند. همچنین بعد از شستن لباس‌های چرب، محفظه داخلی ماشین لباسشویی را تمیز کنید تا از پاشیدن روغن و چربی به دیواره‌های آن جلوگیری کنید. با دنبال کردن این نکات ساده می‌توانید ماشین لباسشویی خود را سالم نگه دارید و عمر مفید آن را افزایش دهید.


Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /home/u763472934/domains/respinaservice.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *