تماس شبانه روزی

۰۲۱-22225007

آدرس دفتر ما

تهران - نیاوران - جبلی

مشکلات یخچال فریزر

مشکلات یخچال فریزر
76
24 جولای 2023
marino

یخچال‌تان کم کم دارد علائم پا به سن گذاشتن را نشان می‌دهد، اما شما اصلا دلتان نمی‌خواهید کلی پول برایش صرف کنید. این مشکل خیلی‌هاست. یا باید یک یخچال فریزرجدید بخرید که در حال حاضر از پس هزینه‌اش برنمی‌آیید، یا باید با یک تعمیرکار برای تعمیر یخچال فریزرتماس بگیرید که هزینه آن را هم فعلا نمی‌توانید بپردازید. یک گزینه سومی هم وجود دارد و آن اینکه خودتان دست به کار شوید و تعمیر یخچال فریزر را انجام دهید.

در این مقاله قصد دارم شما را با برخی از مشکلات رایج همراه با برخی از راه‌حل‌های ساده برای تعمیر این مشکلات که شما را صرف هزینه‌های گزاف نجات می‌دهد آشنا کنم. برای درک بهتر پیچیدگی‌های یخچال فریزر و نحوه کارکرد آن، قبل از شروع کار این مقاله را کامل بخوانید.

یخچال فریزر یک دستگاه بسیار پیچیده است و هر مشکل ممکن است چند دلیل بالقوه داشته باشد. ما ساده‌ترین راه‌حل‌ها را بررسی می‌کنیم. بعضی از تعمیرات یخچال فریزر باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود، مانند تعویض کندانسور یا کمپرسور، اما اگر در نهایت کارتان به آنجا کشید، شاید بهتر باشد به فکر خرید یک یخچال فریزر جدید بیفتید. البته امیدوارم بتوانید خودتان مشکل شما را برطرف کنید و تعمیر یخچال فریزر را انجام دهید.

برای بررسی بعضی قسمت‌های خاص، به یک ولت-اهم متر نیاز است. همیشه دکمه پاور را خاموش کنید یا یخچال فریزر را از برق بکشید. به نظرم بد نیست یک دفترچه هم کنارتان بگذارید و هر کاری می کنید را در آن یادداشت کنید تا هرموقع خواستید همه چیز را سرجایشان برگردانید سردرگم نشوید.

یخچال فریزر کار نمی کند

برای حل این مشکل، یخچال فریزر را از برق جدا کنید و با ولت-اهم متر خروجی برق را امتحان کنید. دوشاخه و سیم را بررسی کنید که مشکلی نداشته باشند.

همه چیز در محفظه یخچال فریزر یخ می‌زند

برای رفع این مشکل، درجه ترموستات که معمولا مستقیما در جلو یا نزدیک به عقب محفظه یخچال فریزر قرار گرفته است را چک کنید. احتمالا باید درجه آن را پایین بیاورید.

ممکن است مشکل از خود ترموستات باشد. یخچال فریزر را از برق بکشید. پنل کنترل را باز کنید؛ ترموستات دقیقا پشت درجه قرار دارد. درجه را روی کمترین دما تنظیم کنید. ولت-اهم متر را روی RX1 تنظیم و دو خروجی را بررسی کنید (اول سرپوش‌های روی خروجی‌ها را بردارید)؛ میزانی که نشان می‌دهد باید صفر باشد. ترموستات را بردارید، آن را روی بیشترین دما تنظیم کنید و به مدت 30 دقیقه آن را در فریزر در حال کار قرار دهید. مجددا خروجی‌ها را بررسی کنید؛ میزان آن باید بی‌نهایت باشد.

یخچال فریزر کار می‌کند اما خنک نمی‌کند

برای رفع این مشکل، درجه ترموستات را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که روی بیشترین دما تنظیم نشده باشد. احتمالا کویل کندانسور ممکن است مسدود شده باشد. پانل جلویی یا پشتی را برداشته و زیر یخچال را جاروبرقی بکشید. تا جای ممکن با دسته جارو کویل‌ها را تمیز کنید. اگر هیچ یک از این مشکل را برطرف نکرد، چند مورد دیگر وجود دارد که باید بررسی کنید.

کندانسور مسدود شده است

پانل عقب را برداشته و هرچیزی كه فن را مسدود کرده و همه آشغال‌هایی که آنجا گیر کرده را پاک کنید.

درب بسته نمی‌شود

مطمئن شوید که یخچال فریزر تراز باشد. اگر تراز نیست، پایه‌های زیر آن را بچرخانید تا تراز شود. همچنین لولاهای درب را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

درزگیر درب خراب است

برای تعویض درزگیر، آن را بالا نگه داشته و پیچ‌هایش را باز کنید. در همان حال که درزگیر قدیمی را برمی‌دارید، درزگیر جدید را جایگزین و پیچ‌ها را سفت کنید.

قفل درب خراب است

اگر قفل درب خراب باشد، چراغ یخچال فریزر روشن می‌ماند و مواد غذایی را گرم نگه می‌دارد. قفل را با پیچ گوشتی باز گنید. سرپوش آن را برداشته و ولت-اهم متر خود را روی RX1 تنظیم کرده و روی خروجی‌ها گذارید؛ وقتی درب باز است باید صفر را نشان دهد. با بستن درب باید بی نهایت باشد. درصورتی که اینطور نیست، آن را عوض کنید.

فن تبخیر‌کننده خراب است

پنل عقبی را در داخل فریزر درآورید. پیچ‌های نگهدارنده فن را باز کنید و سرپوش فن را بردارید. دو خروجی را با ولت-اهم متر خود که بر روی RX1 تنظیم شده چک کنید. اگر زیر 50 اهم یا بی‌نهایت بود، فن را عوض کنید.

فن کندانسور خراب است

فن کندانسور زیر یخچال فریزرقرار دارد. دسترسی به آن از پنل عقب راحت‌تر است. سرپوش‌ها را بردارید و دستورالعمل‌های مربوط به فن تبخیرکننده را دنبال کنید.

مبرد به خوبی کار نمی کند

برای رفع این مشکل باید از یک تعمیرکار مجرب برای تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید.

بیرون یخچال فریزر عرق می‌کند

در بسیاری از یخچال فریزرها یک سوئیچ وجود دارد که عرق کردن یخچال فریزر در هوای مرطوب را کنترل می‌کند؛ که در نزدیکی پنل کنترل داخل یخچال فریزر قرار دارد. مطمئن شوید که روشن است (خاموش کردن این سوئیچ در هوای سرد و خشک به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند).

برای امتحان کردن سوئیچ، پنل کنترل را باز کنید و سرپوش روی خروجی‌ها را بردارید. ولت-اهم متر خود را روی RX1 تنظیم کرده و بر روی خروجی‌ها بگذارید. وقتی سوئیچ روشن است باید صفر و وقتی خاموش است باید بی‌نهایت را نشان دهد. در صورتی که اینطور نیست سوئیچ را عوض کنید. اگر سوئیچ سالم باشد، ممکن است مشکل از خود هیتر باشد؛ که باید تعمیر یخچال فریزر را به تعمیرکار بسپارید.

یخچال فریزر دائما خاموش و روشن می‌شود

برای رفع این مشکل، کویل‌های کندانسور را همانطور که در بالا توضیح داده شد تمیز کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد چک کنید که فن کندانسور مسدود یا خراب نشده باشد. شاید هم مشکل از کمپرسور باشد که باید توسط یک تعمیرکار تعویض شود. با تمیز نگه داشتن اطراف یخچال و فریزر خود، می‌توانید جلوی بروز بسیاری از این مشکلات بالقوه را بگیرید.

جارو کردن کویل‌های کندانسور با جاروبرقی به طور مرتب، از مسدود شدن آن جلوگیری می‌کند. اگر در خانه خود حیوان خانگی دارید، باید بیشتر از معمول اطراف یخچال را تمیز نگه دارید. اگر همین تمیزکاری‌های جزئی را نادیده بگیرید، نه تنها باعث می‌شود که قبض برق‌تان افزایش یابد، بلکه همین تعمیرهای ساده هم دیگر جوابگو نخواهند بود و هزینه بیشتری روی دستتان می‌ماند. فراموش نکنید قبل از خرید قطعات برای تعمیر یخچال فریزر، از شماره و مدل یخچال‌تان مطمئن شوید.


Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /home/u763472934/domains/respinaservice.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *