لوگو

تماس شبانه روزی

۰۲۱-22225007

آدرس دفتر ما

تهران - نیاوران - جبلی

تعمیر یخچال پارس

شرکت تولیدی پارس یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان یخچال فریزر ایرانی است که قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد. این شرکت از زمان تاسیس تا سال ۱۳۸۱ به صورت اختصاصی یخچال فریزر تولید می‌کرد و سپس محصولات دیگری را به خط تولید خود افزود.

در سال‌های اول راه‌اندازی کارخانه، تنها به تولید 2 نوع محصول یخچال فریزر 12 فوت پرداخته است و در سال 1381 با شناسایی نیازهای تازه مشتریان برای بهبود مستمر محصولات خود در ساختار کیفی و ظاهری محصولات تغییراتی را به وجود آورد.
شرکت پارس در سال 1380 برای تنوع بخشیدن به محصولات خود، ماشین لباسشویی را به تولیدات کارخانه پارس اضافه کرد.

پارس

شرکت تولیدی پارس یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان یخچال فریزر ایرانی است که قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد. این شرکت از زمان تاسیس تا سال ۱۳۸۱ به صورت اختصاصی یخچال فریزر تولید می‌کرد و سپس محصولات دیگری را به خط تولید خود افزود.

در سال‌های اول راه‌اندازی کارخانه، تنها به تولید 2 نوع محصول یخچال فریزر 12 فوت پرداخته است و در سال 1381 با شناسایی نیازهای تازه مشتریان برای بهبود مستمر محصولات خود در ساختار کیفی و ظاهری محصولات تغییراتی را به وجود آورد.
شرکت پارس در سال 1380 برای تنوع بخشیدن به محصولات خود، ماشین لباسشویی را به تولیدات کارخانه پارس اضافه کرد.

تعمیر یخچال و یخچال فریزر پارس

نمایندگی شمال تهران

021-22225007

نمایندگی غرب تهران

021-44449690

نمایندگی شرق تهران

021-33324070

نمایندگی جنوب تهران

021-55186843

نمایندگی مجاز تعمیر یخچال پارس

رسپینا سرویس با سابقه طولانی در حوزه خدمات تعمیر یخچال پارس بهترین نمایندگی مجاز خدمات تعمیر یخچال پارس در تهران است.

دانش کافی در ارتباط با تعمیر یخچال ،شناخت قطعات و نقشه یخچال های ایرانی از جمله یخچال پارس از ویژگی های مهمی است که رسپینا سرویس را به بهترین نمایندگی تعمیر یخچال پارس در ایران تبدیل کرد است.

خدمات تعمیر یخچال پارس در محل

تعمیر یخچال پارس در محل یکی از خدماتی است شرکت رسپینا سرویس به عنوان نمایندگی تعمیر یخچال در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهد این خدمات از بررسی مشکلات متداول یخچال تا ارائه راهکار به مشتریان و هزینه تعمیرات به مشتریان را شامل می شود.

تعمیر یخچال پارس با قطعات اورجینال

یخچال پارس از آنجا که برندی ایرانی است قطعات اورجینال آن توسط شرکت پارس برای نمایندگی مجاز خدمات تعمیر یخچال رسپینا سرویس فراهم می شود.

این قطعات اورجینان توسط تعمیر کاران یخچال برای مشتریان به محل آنها فرستاده می شود.

تعمیر یخچال پارس
تعمیر یخچال پارس

پاسخگویی به مشتریان

هر زمان متوجه شدید که یخچال پارس به درستی کار نمی کند، و مشکلاتی دارد بهترین کاری که می توانید انجام دهید اینست با مرکز تماس رسپینا سرویس تماس بگیرید و مشکلات خود را با کارشناسان پاسخگویی رسپینا سرویس در میان بگذارید.

مرکز پاسخگویی تمام وقت رسپینا سرویس پاسخگویی سوالات شما همراهان گرامی می باشد.

اعزام تعمیر کار یخچال پارس

پس از تماس با مرکز تعمیر یخچال هیمالیا و پاسخگویی کارشناسان به شما، اطلاعات شما به تعمیرکاران ارسال میشود. تعمیر کار در زمانی کم با شما تماس می گیرد و سوالاتی را درباب مشکلات شما خواهد پرسید سپس در سمان تعمیین شده برای ارائه خدمات در محل شما حاضر می شود.

تعمیر یخچال پارس

مشکلات متداول یخچال پارس

به مانند هر وسیله الکتریکی جدیدی یخچال پارس بعد از مدتی کارکرد با مشکلاتی مواجه می شود در این مقاله قصد داریم در مورد این مشکلات احتمالی و راه خل مربوط به آن صحبت کنیم.

مشکلات متداول یخچال پارس

شرکت تولیدی پارس یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان یخچال فریزر ایرانی است که قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد. این شرکت از زمان تاسیس تا سال ۱۳۸۱ به صورت اختصاصی یخچال فریزر تولید می‌کرد و سپس محصولات دیگری را به خط تولید خود افزود.

در طراحی یخچال فریزرهای پارس سعی شده است از تکنولوژی پیشرفته دنیا استفاده شود.

تنوع مدل‌های تولیدی پارس و بهره‌مندی از امکانات جانبی مانند نمایشگر ال ای دی لمسی، سیستم سرمایش سریع، سیستم گردش هوای فراگیر و هشدار باز ماندن در و عیب یابی خودکار موجب شده است که تعمیر فریزر پارس نیازمند دانش الکترونیکی و مهارت بالایی باشد.

در این میان عیب‌یابی خودکار و اعلام ارورهای هشدار می‌تواند کمک بزرگی برای تعمیر این وسیله پرکاربرد باشد.

اما مسلم است که با وجود مشاهده ارورهای یخچال فریزر پارس باز هم نیازمند کمک تکنسین‌هایی خواهیم بود که تبحر کافی در امر تعمیر فریزر پارس دارند.

مشکلات رایج فریزر پارس

همانگونه که اشاره شد بعضی از مشکلات در بین یخچال فریزرها رایج هستند. اما تعمیر این مشکلات با توجه به سیستم هر یخچالی به شیوه‌ خاصی انجام می‌شود. در ادامه به چند مشکل شایع فریزرهای پارس می‌پردازیم.

فریزر پارس به حد کافی سرد نبوده و مواد غذایی را منجمد نمی‌کند

زمانی ‌که یخچال به‌ درستی کار می‌ کند دمای ایده ‌آل برای قسمت یخچال ۴ درجه سانتی‌ گراد و برای قسمت فریزر ۱۸- درجه سانتی‌گراد است.
ممکن است بعد از مدتی متوجه کاهش برودت در فریزرهای پارس شوید.

در این صورت انجماد مواد غذایی به کندی شکل می‌گیرد و این مشکل خطر فاسد شدن مواد غذایی را به همراه خواهد داشت.

برای عیب‌یابی این مشکل می‌توان چند فرضیه را در نظر داشت؛
در ابتدا لازم است به میزان حجم مواد غذایی داخل فریزر توجه کنید.

معمولا حجم مواد داخل فریزر یکی از عوامل مهم در تولید هوای گرم و یا کاهش برودت آن می‌باشد.

کم یا زیاد بودن حجم مواد غذایی و عدم رعایت حد استاندارد آن موجب می‌شود که جریان هوای سرد به خوبی در داخل محفظه فریزر به گردش درنیاید.

در نتیجه ممکن است دمای فریزر افزایش یافته و سرمای آن کاهش یابد.

عامل دیگری که ممکن است در بروز این مشکل تاثیرگذار باشد، خرابی ترموستات یخچال است.

ترموستات قطعه‌ای است که دمای داخل محفظه فریزر را اندازه‌گیری کرده و در زمان برودت مطلوب یخچال، موجب خاموشی موقت کمپرسور می‌شود.

سپس بعد از اینکه دمای داخل محفظه فریزر بالا می‌رود مجددا با راه‌اندازی کمپرسور زمینه تولید هوای سرد را فراهم می‌کند.

چنانچه ترموستات معیوب شده باشد، دمای داخل فریزر با مشکل مواجه خواهد شد.

کثیفی کویل‌ های کندانسور

گرد و خاک گرفتن این قسمت باعث می ‌شود به اندازه‌ کافی محفظه یخچال خنک نشود و یخچال در سیستم تبرید مشکل داشته باشد و توانایی خنک‌کنندگی دستگاه را کاهش می ‌دهد.

برای تمیز کردن کویل ها از یک برس نرم و یا دستمال استفاده کنید.
کویل ها هر دو تا سه ماه یک ‌بار نیاز به تمیز کردن دارند.

موتور فن کندانسور

اگر موتور فن کندانسور یخچال معیوب باشد و یا به دلایل الکتریکی و مکانیکی از کار بیفتد نمی ‌تواند هوا را از روی سیم پیچ ها بکشد.

خرابی موتور فن اواپراتور

خرابی فن اواپراتور سبب می‌ شود هوای سرد به محفظه یخچال منتقل نشود و یا موتور خراب‌ شده باشد، تست سلامت موتور نیاز به مولتی متر دارد. اگر از کار افتاده باشد نیاز به تعویض دارد.

خرابی رله استارت و خازن

خرابی این دو قطعه سبب می ‌شود کمپرسور به‌ درستی چرخش نکند و یا اصلاً کار نکند.
برخی از علل ساده ‌تر خنک نکردن یخچال شامل موارد زیر است که می‌توانید با چند اقدام ساده مشکل را خودتان برطرف کنید.

بررسی واشر درب

درزگیر های درب یخچال باید به ‌طور کامل سالم باشند تا بتوانند سرمای داخل محفظه‌ ها را حفظ کنند. آن ‌ها را در صورت آلودگی با آب و صابون تمیز کنید تا به‌ طور کامل بسته شود.

یخ‌ زدگی یخچال فریزر

به اندازه یخچال فریزری که خنک نمی‌ کند یخچالی که بیش ‌از حد خنک می ‌کند و یخ می ‌زند می‌ تواند مضر باشد. این مشکل به برخی علل زیر مربوط می ‌شود.

خرابی دمپر

دمپر قطعه ‌ای است که با باز و بسته شدن اتومات، سرما را به محفظه یخچال وارد و خارج می‌ کند. اگر این قطعه معیوب باشد دریچه آن در حالت باز گیر کرده و به‌ طور مداوم یخچال را سرد می‌ کند و باعث انجماد این قسمت می ‌شود. باز و بسته شدن دریچه دمپر با ترموستات کنترل می‌ شود.

خرابی ترموستات

خرابی ترموستات یک علت دیگر یخ‌ زدگی یخچال ‌فریزر است. ترموستات مسئول کنترل دما و کمپرسور و موتور فن اپراتور دستگاه است. خرابی المنت ‌های آن سبب می ‌شود دستگاه دما را به‌ خوبی تشخیص نداده و بیشتر از حد مورد نیاز کار کند که منجر به یخ‌ زدگی قفسه‌ ها و مواد غذایی داخل آن می‌ شود. بررسی و تعویض این قسمت نیاز به بررسی تکنسین دارد.

کارکردن مداوم یخچال فریزر

کارکرد بیش ‌از حد دستگاه می‌ تواند مضر و هزینه بر از نظر مصرف انرژی باشد. با اینکه یخچال وسیله ‌ای است که برای حفظ دمای خنک کار می‌ کند، اما نباید همیشه روشن باشد. این سبب ایجاد صدای مداوم و افزایش مصرف انرژی می‌ شود. شایع ‌ترین علت کار کردن بیش‌ از حد و مداوم دستگاه به کثیفی کویل ‌های کندانسور بر می ‌گردد. گاهی نیز تنظیم نادرست دمای دستگاه در حالت کم سبب می‌ شود یخچال برای حفظ این دما دائماً در حال تلاش باشد. اگر مشکل را با این دو راهکار نتوانستید رفع کنید با یک متخصص تماس بگیرید.

کار نکردن آب سرد کن

از جمله رایج ترین مشکلات انواع یخچال و فریزر کار نکردن آبسرد کن است. اکثر یخچال‌ های نسل جدید دارای آب سرد کن هستند که می ‌توانند به دلایل مختلف از کار بیفتند.
1. یخ ‌زدگی و گرفتگی محفظه آب
2. عیوب دریچه ورودی آب و شکستگی آن
3. فشار پایین آب

نشتی آب از یخچال فریزر پارس

  • دلایل متعددی می‌توانند موجب نشتی آب از فریزر پارس شوند؛
  •  پر شدن سینی تخلیه
  • مسدود شدن لوله‌های ورودی یا تخلیه آب
  • یخ‌زدگی اواپراتور یخچال
  •  عدم کارکرد صحیح هیتر یخچال
  •  نصب نادرست شیرهای ورودی
  •  تراز نبودن مکان قرارگیری یخچال

مصرف بیش ‌از حد برق

درحالی ‌که یخچال از جمله لوازم ‌خانگی پر مصرف در انرژی برق است اما مدل ‌های قدیمی ‌تر بسیار پر مصرف‌ تر هستند. این دستگاه ‌ها برای حفظ دمای سرد ناچارند سخت‌ کار کنند و انرژی بیشتری نیاز دارند. چنانچه متوجه شدید دستگاه بیش‌ از حد انرژی مصرف می ‌کند برخی تعمیرات می ‌تواند وضعیت آن را بهبود ببخشد.

صدای بلند فریزر پارس

معمولا یخچال فریزرها به دلیل روشن و خاموش شدن کمپرسور و نیز کارکرد فن یخچال برای گردش هوای سرد در محفظه، صداهای ملایمی تولید می‌کنند. اما اگر صدای فریزر پارس شما کمی غیرمعمول بوده و یا بیش از حد بلند است این امر نشاندهنده نقص کارکرد یکی از قطعات است. دلایلی که موجب تولید صدای بلند می‌کند عبارتند از:

  •  کاهش گاز یخچال
  • فرسودگی لوله‌‌های کمپرسور
  • شل بودن پایه‌های کمپرسور
  • خرابی رله استارت یخچال
  • خرابی یا کثیف بودن فن کندانسور یا فن یخچال

 

 

 

 

 

 

کمی درباره ما

ما می توانیم همه چیز را اداره کنیم!برای شما

رسپینا سرویس تعمیر با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در کنار شماست تا دسترسی به متخصصان و تکنسین های مجرب را برای شما آسان کند. ما با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت خدمات تعمیرات لوازم خانگی را به شما ارائه می‌کنیم. شما می توانید برای مشاوره یا درخواست تعمیرات لوازم خانگی از طریق فرم درخواست تعمیر و یا بخش تماس، با ما در ارتباط باشید.

دانستنی هایی درباره اتو بخار ایستاده
7 آگوست 2023

دانستنی هایی درباره اتو بخار ایستاده

اتو بخار ایستاده (Steam Iron) یک وسیله بسیار مهم در خانه‌ها است که برای اصلاح و انتخابی زیبا از لباس‌ها...

ادامه مطلب
آشنایی با غذاساز و کاربرد هایش
7 آگوست 2023

آشنایی با غذاساز و کاربرد هایش

غذاساز یک وسیله خانگی است که برای تهیه و پخت غذاها به کار می‌رود. این دستگاه اغلب به عنوان یک...

ادامه مطلب
طرز استفاده از بخار شور
7 آگوست 2023

طرز استفاده از بخار شور

بخارشور یک وسیله مفید برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح مختلف است. این دستگاه با تولید بخار آب، به...

ادامه مطلب
عوارض دستگاه های تصفیه هوا که غیر استاندارد هستند
7 آگوست 2023

عوارض دستگاه های تصفیه هوا که غیر استاندارد...

دستگاه‌های تصفیه هوا نقش مهمی در بهبود کیفیت هوای داخلی ایفا می‌کنند، اما در صورتی که این دستگاه‌ها استاندارد نباشند...

ادامه مطلب
طرز تهییه انواع کیک و شیرینی با ساندویچ ساز
7 آگوست 2023

طرز تهییه انواع کیک و شیرینی با ساندویچ...

ساندویچ‌ساز را می‌توانید به عنوان یک وسیله‌ی خلاقانه برای تهیه انواع کیک و شیرینی‌ها استفاده کنید. اینجا چند راهنمای کلی...

ادامه مطلب
راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید
7 آگوست 2023

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

خرید یک یخچال ساید بای ساید (Side by Side) به عنوان یکی از لوازم خانگی اساسی، نیازمند دقت و بررسی...

ادامه مطلب
روشهای تمیز کردن اجاق گاز
7 آگوست 2023

روشهای تمیز کردن اجاق گاز

تمیز کردن اجاق گاز به منظور حفظ بهداشت و ظاهر زیبای آشپزخانه بسیار مهم است. در ادامه، روش‌های مختلف برای...

ادامه مطلب
راهنمای خرید هود آشپزخانه
7 آگوست 2023

راهنمای خرید هود آشپزخانه

خرید هود آشپزخانه به عنوان یکی از وسایل مهم در آشپزخانه، نیازمند دقت و انتخاب مناسب است. هود‌ها به تهویه...

ادامه مطلب
جاروبرقی چی بخریم پاکت دار یا بدون پاکت؟
7 آگوست 2023

جاروبرقی چی بخریم پاکت دار یا بدون پاکت؟

انتخاب بین جاروبرقی با پاکت و بدون پاکت به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. هر دو نوع جاروبرقی مزایا...

ادامه مطلب
اجاق گاز صفحه ای بخریم یا اجاق گاز مبله
7 آگوست 2023

اجاق گاز صفحه ای بخریم یا اجاق گاز...

انتخاب بین اجاق گاز صفحه‌ای و اجاق گاز مبله بستگی به نیازها و فضای خانه شما دارد. هر دو نوع...

ادامه مطلب

دریافت یک مشاوره رایگان برای پروژه شما

هر زمان در هنگام تشخیص مشکل یخچال خود یا عملکرد صحیح آن به مشکل برخوردید برای اطلاعات صحیح میتوانید با کارشناسان رسپینا سرویس تماس بگیرید.

کارشناسان ما با دارا بودن دانش تخصصی و تجربه کافی در زمینه تعمیرات یخچال، و بصورت تمام وقت پاسخگوی شما عزیزان هستند.

فرم درخواست تعمیر