لوگو

تماس شبانه روزی

۰۲۱-22225007

آدرس دفتر ما

تهران - نیاوران - جبلی

تعمیر یخچال اوشن

تاریخچه لوازم خانگی اوشن یک مجموعه ایتالیایی است؛ که در زمینه طراحی و تولید محصولات و لوازم خانگی فعال است. برندی که با بهره بردن از طراحی ایتالیایی، توانسته است مشتریان خاص خود را در سراسر جهان به دست آورد. گروه اوشن دارای سه برند Ocean، Sangiorgio و Samet است. هر سه این برندها در حوزه لوازم خانگی فعال هستند. البته توزیع محصولات اوشن با برند Sangiorgio محدود به کشور ایتالیا است. اما دو برند دیگر این مجموعه بخصوص برند Ocean دارای گستره توزیع وسیعی بوده و در بیش از صد کشور جهان توزیع و فروخته می‌شود.

اوشن

تاریخچه لوازم خانگی اوشن یک مجموعه ایتالیایی است؛ که در زمینه طراحی و تولید محصولات و لوازم خانگی فعال است. برندی که با بهره بردن از طراحی ایتالیایی، توانسته است مشتریان خاص خود را در سراسر جهان به دست آورد. گروه اوشن دارای سه برند Ocean، Sangiorgio و Samet است. هر سه این برندها در حوزه لوازم خانگی فعال هستند. البته توزیع محصولات اوشن با برند Sangiorgio محدود به کشور ایتالیا است. اما دو برند دیگر این مجموعه بخصوص برند Ocean دارای گستره توزیع وسیعی بوده و در بیش از صد کشور جهان توزیع و فروخته می‌شود.

تعمیر یخچال و یخچال فریزر اوشن OCEAN

نمایندگی شمال تهران

021-22225007

نمایندگی غرب تهران

021-44449690

نمایندگی شرق تهران

021-33324070

نمایندگی جنوب تهران

021-55186843

نمایندگی مجاز تعمیر یخچال و خدمات تعمیر یخچال فریزر اوشن OCEAN رسپینا سرویس

به منظور استفاده از خدمات نمایندگی اصلی تعمیر یخچال اوشن OCEAN می توانید از مراحلی که در ادامه برای شما آورده ایم، اقدام به انجام این کار نمایید:

بر روی دستگاه ضمانت نامه ای به شما ارائه شده است که در آن شماره نمایندگی تعمیرات آن وجود دارد و می توانید با تماس با این شماره از آنها درخواست ارائه خدمات نمایید.
ممکن است قبلا از نمایندگی اصلی خدماتی را دریافت نموده و از آن رضایت کافی را نداشته باشید.
در این صورت میتوانید از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال اوشن OCEAN در رسپینا سرویس استفاده نمایید.
همچنین در صورت خارج شدن یخچال شما از دوره ضمانت نیز می توانید از خدمات رسپینا سرویس برای تعمیر یخچال اوشن OCEAN خود استفاده نمایید.

تعمیر-یخچال اوشن OCEAN
سرویس-در-محل یخچال اوشن OCEAN

خدمات تعمیر یخچال در محل برند اوشن OCEAN

تعمیر یخچال اوشن OCEAN در محل برای بسیاری از مصرف کنندگان یک مزیت محسوب می گردد. شما می توانید از این مزیت مرکز تعمیرات یخچال اوشن OCEAN در رسپینا سرویس استفاده نمایید. از جمله مزایای تعمیر یخچال اوشن OCEAN در محل به شرح زیر می باشد:

با اعزام تعمیرکار به محل شما نیازی به پرداخت هزینه های حمل و نقل ندارید.
همچنین با تعمیر یخچال اوشن OCEAN در محل شما از وارد شدن آسیب به یخچال خود در حین حمل و نقل جلوگیری می کنید.
تمام مراحل تعمیر در مقابل شما و تحت نظر خودتان انجام می شود.

تعمیر یخچال اوشن OCEAN با قطعات اورجینال

  • به شما این اطمینان داده می شود که در صورت نیاز به تعویض قطعات از قطعات اصلی و فابریک شرکتی استفاده می گردد.
  • همچنین برای خدمات ارائه شده و قطعات تعویضی گارانتی رسمی شرکتی همراه با مهر ارائه می شود.
  • تعمیرکار یخچال اوشن OCEAN در اسرع وقت در محل شما حضور داشته و با رعایت مسائل ایمنی به تعمیر یخچال شما می پردازد.

مرکز پاسخگویی به مشتریان رسپینا سرویس

برای بهره مندی از خدمات تعمیر یخچال اوشن OCEAN با نمایندگی مجاز خدمات تعمیر یخچال رسپینا سرویس تماس بگیرید . کارشناسان این شرکت بصورت تمام وقت پاسخگویی شما هستند. در ابتدا سعی کنید وضعیت یخچال خود را بررسی کنید تا در زمان تماس اطلاعات اولیه ای از مشکلات یخچال را بتوانید به کارشناسان منتقل کنید . در مراحل بعدی کارشناسان تعمیرکار یخچال اوشن OCEAN را برای بررسی و رسیدگی به مشکل شما به محل مورد نظر شما ارسال می کند.

اعزام تعمیر کار اوشن OCEAN

برای آشنایی بیشتر شما با تعمیرکاری که به محل شما اعزام می گردد، در ادامه به بررسی این موضوع که تعمیرکار یخچال اوشن OCEAN چه ویژگی هایی باید داشته باشد می پردازیم:

این شخص باید کاملا مجرب بوده و در اسرع وقت خود را به محل شما برساند.
داشتن تبحر و مهارت نیز یکی دیگر از مواردی است که تعمیرکار یخچال اوشن OCEAN باید از آن برخوردار باشد که بتواند در اسرع وقت به تشخیص و تعمیر یخچال شما بپردازید.
رعایت موارد بهداشتی و اخلاقی نیز باید از دیگر ویژگی های تعمیرکار یخچال شما باشد.

مشکلات متداول یخچال اوشن OCEAN

در این بخش قصد داریم تا رایج ترین مشکلات و ایرادات یخچال اوشن OCEAN را برای شما شرح دهیم تا چنانچه با مشکلی در کارکرد دستگاه خود مواجه شده اید، در صورت فنی بودن بتوانید ایرادات آن را در منزل برطرف کنید. در صورت نیاز به تعمیرات یخچال اوشن OCEAN می توانید از مواردی که در ادامه ذکر شده است، استفاده نمایید.

مشکلات متداول یخچال اوشن OCEAN

مواد داخل یخچال اوشن یخ می زند

1- آیا « تنظیم دما » بصورت صحیح انجام گرفته است؟ جهت راهنمایی به قسمت « تنظیم دما» مراجعه گردد.

2-در یخچال :طبقات بالای یخچال اوشن خنک ترین قسمت می باشند میوه و سبزی جات و لبنیات را در طبقات بالا قرار ندهند.

3- در یخچال اوشن هرچه از سمت درب به طرف دیواره عقب نزدیک می شویم خنک تر می شود(مواد غذایی آبدار نظیر هندوانه نباید به دیواره عقب بچسبد).

4- میوه و سبزیجات حتما” باید در کشوی جا میوه ای قرار گیرد و قرار دادن میوه و سبزیجات بر روی طبقات ، آنها را بصورت نیمه فریز نگه می دارد.

5-اگر فقط میوه و سبزی در کشوی اعجاز گر یخ می زند کنترل شود که دمای کشو در حالت نیمه فریز(مرغ و گوشت) نباشد ، در اینصورت روی دمای میوه و سبزیجات قرار گیرد.

6-چنانچه با تغییر تنظیم دما به گرمترین درجه و رعایت کردن موارد فوق ، مواد غذایی هنوز یخ می زند با مرکز خدمات تماس بگیرید .

تنظیمات دمای یخچال اوشن به هم می خورد

1- اگر این تغییر دما « پس از رفتن برق» یا « کشیدن دوشاخه از پریز» رخ داده است ،طبیعی است و نیاز به تنظیم مجدد دارد.

2- در سر راه دستگاه سیم سیار نباشد . یخچال اوشن باید به برق مستقیم وصل باشد و ممکن است بخاطر وصل شدن به سه راهی و با یک جابجایی ، برق دستگاه قطع و وصل شده باشد و تنظیمات به حالت اولیه برگشته باشد . باید مجدد تنظیمات انجام شود . ( توجه : همیشه بعد از تنظیم دما قفل کودک فعال شود تا تنظیمات بصورت دستی تغییر نکند . )

3- در صورت استفاده از محافظ ، این مورد زیاد مشاهده می شود. 4- در صورتی که غیر از موارد فوق تنظیمات خود به خود تغییر کند با خدمات تماس بگیرید .

یخچال اوشن بوی بد می دهد

اگر مواد داخل یخچال و فریزر اوشن در ظروف در بسته یا نایلکس نگهداری نمی شود ، بوی مواد غذایی بصورت ترکیبی از بوهای مختلف ،در یخچال ایجاد بوی بد می کند. برای تمیز کردن و رفع بو مراحل زیر انجام گردد :

1- با جوش شیرین و وانیل و اسفنج تمام قسمتهای داخلی یخچال اوشن پاکسازی و خشک شود. می توان از شامپو بچه استفاده کرد. این شستشو باید تا رفع بو تکرار شود ، ممکن است چندین روز زمان ببرد . توجه : از گرفتن آب مستقیم روی بدنه و داخل یخچال اوشن جهت شستشو جلوگیری شود.

2- درب یخچال و فریزر اوشن پس از تمییز نمودن بایستی کاملا باز بماند( تا مدتی که بو حذف گردد ) . 3- جهت رفع بوی « بوگیر یخچال» باید از سشوار استفاده کرد یا مقابل نور مستقیم خورشید قرار داد. در صورتی که مدت زمان زیادی این کار صورت نگرفته باشد و خود بوگیر بوی زیادی می دهد ، باید بوگیر تعویض شود.

صدای غیر طبیعی دارد

1)ممکن است صدای کار کردن کمپرسور(موتور) باشد (صدای کمپرسور از لحظه ای که ON(روشن) می شود تا زمانی که OFF (خاموش) شود یک صدای یکنواخت می باشد یعنی این صدا کم و زیاد نمی شود و هر زمانی که کمپرسور یخچال اوشن کار می کند به یک اندازه صدا می دهد . 2)ممکن است صدای دیفراست (یخ زدایی) باشد(در زمان دیفراست چون فوم های بدنه در اثر اختلاف دما گرم و سرد می شوند(منقبض و منبسط می شوند) از فومهای بدنه صدا شنیده می شود ، که این صدا ها صدای ممتد نمی باشد و صدا های تکی و با فاصله می باشد).

3)ممکن است صدای فن باشد . (یک فن کنار موتور کار می کند و یک فن داخل فریزر – اگر از داخل فریزر «بعضی مواقع» صدای خیلی بلند وغیر عادی شنیده می شود و با باز کردن درب دستگاه صدا قطع می شود و بعد از بستن مجدد صدا شروع می شود.

4) در یخچالهای ساید اگر فقط در زمان آبگیری صدا شنیده می شود و همینطور زمانی که یخساز آبگیری می کند این صدا طبیعی می باشد(صدای شیر برقی)

5) در یخچالهای ساید چند ثانیه بعد از یخ گرفتن صدای بسته شدن در یـچه شنیده می شود که این صدا طبیعی می باشد.

6)ممکن است صدا به خاطر تراز نبودن باشد( برای مطمئن شدن از تراز دستگاه : با دست بدنه را نگه داشته و فشار دهد ، اگر صدا قطع شود یا کم شود و با جدا کردن دست از بدنه مجدد صدا شروع شد : دستگاه تراز نیست).

7- در صورتی که، در زمان باز یا بسته شدن دربها صدای غیر عادی از لولا شنیده شود به واحد خدمات اطلاع دهید . در سایر موارد با مرکز خدمات تماس بگیرید.

آبسرد کن آب نمی دهد

1- اگر دستگاه تازه نصب شده حتما” باید 2دقیقه دست خودرا روی پدال آبریز بگذاریم تا هوای داخل شلنگ تخلیه شده و آب به ورودی آبریز برسد.

2- می باید شیر آب کامل باز باشد شلنگ تا خوردگی نداشته باشد آب منزل قطع نباشد.

3-اگر فشار آب کم شده : با توجه به املاح موجود در آب مناطق مختلف ، زمان استفاده از فیلتر پایان یافته است. در اینصورت باید فیلتر دستگاه عوض شود. اگر موارد فوق رعایت شد و اصلا” آب نمی دهد با مرکز خدمات ما تماس بگیرید.

یخچال اوشن از کار افتاده و خنک نمی کند

اگر در قسمت فریزر مواد غذایی کاملا” از حالت فریز خارج شده باشد(مثلا”مرغ و گوشت کاملا”شل و نرم شده اند) در صورتیکه دوشاخه به پریز مستقیم وصل شده باشد(بدون استفاده از سیار و محافظ و سه راهی) و با دستگاه دیگری مشترک نباشد و آب شدن مواد غذائی به دلیل قطعی برق نباشد با مرکز خدمات ما تماس گرفته شود.

مشکلات برفک 

مشکل برفک به چه صورت دیده میشود؟

چنانچه یخزدگی بصورت یک تیکه به قطر یک سانتی متر یا نیم سانتی متر و یا بیشتر مشاهده شود با مرکز خدمات ما تماس بگیرید.

 اگر برفک بصورت قطرات آب یخ زده (قندیلک) روی دیواره داخلی فریزر و سقف مشاهده شود این امر طبیعی است. چون با باز شدن درب فریزر رطوبت موجود در هوا جذب فریزر می شود. (بعد از تمیز کردن یخچال اوشن ، درب یخچال و فریزر کمتر باز و بسته شود)

 اگر داخل مشمع مواد فریز شده ذرات ریز برفک مشاهده شود، به خاطر رطوبت ماده غذایی بوده و طبیعی می باشد. 

اگر یخ زدگی به صورت یک پوسته نازک باشد یعنی به اندازه ای که بتوان با حوله یا دستمال پاک نمود طبیعی می باشد. معمولا در فصل تابستان به علت رطوبت زیاد هوا این مورد بیشتر مشاهده می شود .

بدنه یخچال اوشن گرم است

 اگر گرمای مذکور مربوط به بدنه کناره درب-ستون میانی و یا پشت یخچال اوشن است ، کاملا”طبیعی است .

 فاصله از دیوار و کناره های یخچال اوشن : (کناره ها حداقل 5 سانتی متر و از پشت 10 سانتی متر و از سقف 30 سانتی متر)

تعمیر سیستم برفک زدایی یخچال فریزر اوشن

در این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی یخچال فریزر اوشن بپردازیم. با تکیه بر متخصصان و سرویس کاران یخچال فریزر اوشن توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم.

عملیات برفک زدایی یا دیفراست به 2صورت کنترل می گردد :

برد الکترونیکی به همراه سنسور دیفراست

ترموستات به همراه تایمر دیفراست

سوختن ترمودیسک یخچال فریزر اوشن

ترمودیسک مانند یک کلید قطع و وصل برای سیستم دیفراست عمل می کند ، ساختار این قطعه به نحوی است که در دمای زیر صفر جریان برق را از خود عبور داده تا سیستم برفک زدا فعال شود و پس از رسیدن به دمای بالای صفر مانع عبور جریان برق و در نهایت خاموش شدن سیستم دیفراست می گردد .

عدم عملکرد سنسور دیفراست یخچال فریزر اوشن

ترمیستور یا سنسور دیفراست یک قطعه الکترونیکی از خانواده مقاومت متغییر نوع منفی می باشد ( Negative Variable Resistance ) یعنی با افزایش دما مقدار مقاومت کم شده و با کاهش دما مقدار مقاومت زیاد می شود ، وظیفه سنسور دیفراست فعال کردن سیستم دیفراست به منظور عمل برفک زدایی با توجه وضعیت اواپراتور می باشد .

سوختن المنت دیفراست یخچال فریزر اوشن

یکی از موارد در عیب یابی یخچال فریزر اوشن، هیتر یا المنت قطعه الکتریکی با توان مصرفی و بازدهی مشخص شده است که وظیفه آن گرم کردن اواپراتور به منظور از بین بردن برفک های موجود می باشد ، لذا در صورت سوختن المنت دیفراست سیستم برفک زدا قادر به ادامه فعالیت نیست و در این حالت پس از گذشت چند روز افت دما و در نهایت گرم شدن دستگاه وجود می آید .

سوختن فیوز حرارتی یخچال فریزر اوشن

ترموفیوز یا فیوز حرارتی قطعه ای با 2 کاربرد همزمان می باشد و به صورت سری با سیستم دیفراست قرار میگیرد . زمانی که سیستم دیفراست دچار اتصال با جریان کشی بیشتر از 10 آمپر باشد و یا دمای سیستم دیفراست به بیشتر از 72 درجه سانتی گراد برسد ترموفیوز سوخته و باعث قطع جریان در سیستم دیفراست میگردد .

عدم کارکرد فن اواپراتور یخچال فریزر اوشن

وظیفه اصلی موتور فن اواپراتور همگن کردن هوای موجود داخل دستگاه و به گردش در آوردن سرمای تولید شده توسط اواپراتور به محیط داخلی دستگاه می باشد . در صورت عدم کارکرد این قطعه سرمای تولید شده در اواپراتور به محیط منتقل نمی گردد و باعث گرم شدن دستگاه می شود .

عدم عملکرد سنسور یخچال فریزر اوشن

ترمیستور یا سنسور محیط یک قطعه الکترونیکی از خانواده مقاومت متغییر نوع منفی می باشد ( Negative Variable Resistance ) یعنی با افزایش دما مقدار مقاومت کم شده و با کاهش دما مقدار مقاومت زیاد می شود ، وظیفه سنسور محیط فعال کردن کمپرسور و فن ها به منظور تولید سرمایش با توجه وضعیت دمای محیط می باشد. برخی از مواقع جهت عیب یابی یخچال فریزر اوشن بررسی این قسمت در اولویت قرار خواهد داشت.

خرابی تایمر دیفراست یخچال فریزر اوشن

تایمر دیفراست وظیفه زمان بندی کارکرد هریک از قطعات به خصوص سیستم برفک زدا را بر عهده دارد . در صورتی که تایمر دیفراست معیوب باشد در نحوه کارکرد تمامی قطعات درونی و بیرونی اختلال ایجاد گردیده و همچنین باعث عدم کارکرد صحیح سیستم دیفراست می شود .

خرابی ترموستات یخچال فریزر اوشن

ترموستات وظیفه قطع و وصل کردن موتور یا کمپرسور با توجه به مقدار سرمای موجود در محیط داخل دستگاه را دارد ، در صورتی خرابی ترموستات میزان سرمای دستگاه به درستی تشخیص داده نمی شود و باعث سرد شدن بیش از حد و یا همچنین گرم شدن غیر عادی می گردد .

عدم کارکرد فن کندانسور یخچال فریزر اوشن

وظیفه اصلی موتور فن کندانسور خنک کردن لوله های بیرونی کندانسور می باشد . در صورت عدم کارکرد این قطعه گاز مبرد تا قبل از رسیدن به لوله موئین بیشتر از حد مجاز گرم بوده که باعث گرم شدن دستگاه و همچنین فشار بیش از حد به موتور و کمپرسور می شود .

 

کمی درباره ما

ما می توانیم همه چیز را اداره کنیم!برای شما

رسپینا سرویس تعمیر با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی در کنار شماست تا دسترسی به متخصصان و تکنسین های مجرب را برای شما آسان کند. ما با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت خدمات تعمیرات لوازم خانگی را به شما ارائه می‌کنیم. شما می توانید برای مشاوره یا درخواست تعمیرات لوازم خانگی از طریق فرم درخواست تعمیر و یا بخش تماس، با ما در ارتباط باشید.

دانستنی هایی درباره اتو بخار ایستاده
7 آگوست 2023

دانستنی هایی درباره اتو بخار ایستاده

اتو بخار ایستاده (Steam Iron) یک وسیله بسیار مهم در خانه‌ها است که برای اصلاح و انتخابی زیبا از لباس‌ها...

ادامه مطلب
آشنایی با غذاساز و کاربرد هایش
7 آگوست 2023

آشنایی با غذاساز و کاربرد هایش

غذاساز یک وسیله خانگی است که برای تهیه و پخت غذاها به کار می‌رود. این دستگاه اغلب به عنوان یک...

ادامه مطلب
طرز استفاده از بخار شور
7 آگوست 2023

طرز استفاده از بخار شور

بخارشور یک وسیله مفید برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح مختلف است. این دستگاه با تولید بخار آب، به...

ادامه مطلب
عوارض دستگاه های تصفیه هوا که غیر استاندارد هستند
7 آگوست 2023

عوارض دستگاه های تصفیه هوا که غیر استاندارد...

دستگاه‌های تصفیه هوا نقش مهمی در بهبود کیفیت هوای داخلی ایفا می‌کنند، اما در صورتی که این دستگاه‌ها استاندارد نباشند...

ادامه مطلب
طرز تهییه انواع کیک و شیرینی با ساندویچ ساز
7 آگوست 2023

طرز تهییه انواع کیک و شیرینی با ساندویچ...

ساندویچ‌ساز را می‌توانید به عنوان یک وسیله‌ی خلاقانه برای تهیه انواع کیک و شیرینی‌ها استفاده کنید. اینجا چند راهنمای کلی...

ادامه مطلب
راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید
7 آگوست 2023

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

خرید یک یخچال ساید بای ساید (Side by Side) به عنوان یکی از لوازم خانگی اساسی، نیازمند دقت و بررسی...

ادامه مطلب
روشهای تمیز کردن اجاق گاز
7 آگوست 2023

روشهای تمیز کردن اجاق گاز

تمیز کردن اجاق گاز به منظور حفظ بهداشت و ظاهر زیبای آشپزخانه بسیار مهم است. در ادامه، روش‌های مختلف برای...

ادامه مطلب
راهنمای خرید هود آشپزخانه
7 آگوست 2023

راهنمای خرید هود آشپزخانه

خرید هود آشپزخانه به عنوان یکی از وسایل مهم در آشپزخانه، نیازمند دقت و انتخاب مناسب است. هود‌ها به تهویه...

ادامه مطلب
جاروبرقی چی بخریم پاکت دار یا بدون پاکت؟
7 آگوست 2023

جاروبرقی چی بخریم پاکت دار یا بدون پاکت؟

انتخاب بین جاروبرقی با پاکت و بدون پاکت به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. هر دو نوع جاروبرقی مزایا...

ادامه مطلب
اجاق گاز صفحه ای بخریم یا اجاق گاز مبله
7 آگوست 2023

اجاق گاز صفحه ای بخریم یا اجاق گاز...

انتخاب بین اجاق گاز صفحه‌ای و اجاق گاز مبله بستگی به نیازها و فضای خانه شما دارد. هر دو نوع...

ادامه مطلب

دریافت یک مشاوره رایگان برای پروژه شما

هر زمان در هنگام تشخیص مشکل یخچال خود یا عملکرد صحیح آن به مشکل برخوردید برای اطلاعات صحیح میتوانید با کارشناسان رسپینا سرویس تماس بگیرید.

کارشناسان ما با دارا بودن دانش تخصصی و تجربه کافی در زمینه تعمیرات یخچال، و بصورت تمام وقت پاسخگوی شما عزیزان هستند.

فرم درخواست تعمیر